Fyzika – učivo, požadavky, hodnocení
Pozor! Na Google Učebně probíhá hlavní komunikace v průběhu roku. Obsahuje přehled udělovaných plusek, které mají na známky vliv, materiály k tisku, informace k přípravě na souhrnné testy. Dobrovolná aktivita je na Google Učebně sledována také a dobrovolné úkoly jsou zadány jako materiály. Doporučuji rodičům do Google Učebny mít přístup.
Možnosti konzultací
Po předchozí domluvě ve středy a pátky od 14.20 (3. patro, počkejte na chodbě).
Učivo v 8. třídě

Učivo, které doplňujeme pořádně ze 7. třídy

Požadavky na pomůcky
- Sešit A5 nebo A4 s alespoň 40 listy, linkovaný nebo čtverečkovaný. V případě, že žák používá portfolio, není potřeba sešit, ale musí listy datumovat nebo jinak číslovat a na hodinu si nosit všechny, které se týkají dané tématické etapy.
 - Učebnice z naší školy pro 8. ročník (pozor! Budeme ji využívat až v druhém pololetí, od února)
 - Tuhé lepidlo a alespoň malé nůžky vždy s sebou (často budu rozdávat tištěné materiály k vlepení) (oproti loňsku už nevyžaduji pravítko s tužkou, využívá se málo)
 - Jednotná aplikace jako kalkulačka v mobilu nebo kalkulačka vlastní (ne na hodinkách).
 
Pro Android: Kalkulačka++ https://play.google.com/store/apps/details?id=org.solovyev.android.calculator
Pro iPhone: (ta základní) https://apps.apple.com/us/app/calculator/id1069511488?l=cs-CZ&platform=iphone
Na testy všichni dostávají školní kalkulačku.

Pár pravidel co s pomůckami
- Při použití kalkulačky v mobilu musí mobil (i tlačítkový) vždy ležet na stole! ☺
 - K výuce používám občas prezentace. Ne vše z prezentace je nutné zapsat. Snímek se zápisky do sešitu je výrazně označen (symbol dole) (zbytek snímků je ilustrační). Pokud nestíháte pořídit zápisky, můžete tabuli i prezentaci vždy fotit.
 - Sešit nebo portfolio je povinné! V odůvodněných případech můžete mít místo části zápisků do sešitu v mobilu fotografie tabulí. Kontroly sešitů se týkají i portfolií (do doby jedné etapy).
 
Co v sešitě/portfoliu být má? To, co je v prezentaci vyznačeno jako zápisky nebo v hodině určeno k zápisu z tabule. Může to však být i ve formě: vlepené tištěné (z prezentací nebo psané po svém), příp. elektronických zápisků/složek u žáků trvale používajících počítač ve výuce (materiály k vlepení apod. však stále musejí končit ve fyzickém sešitu/portfoliu). Z tohoto pravidla neexistují výjimky, ale zápisky mohou být „vlastními slovy“.
Hodnocení
- Všechny známky je možné opravovat i zpětně (rychlejší způsob než dobrovolnou prací). Známky z oprav (např. testů) v ŠOL zaměňují starou známku, pokud jsou lepší. To je vždy zaznamenáno ve slovním hodnocení.
 - Kontroly sešitu probíhají namátkově a bez předchozího plánu
 - Hodnocení bylo zjednodušeno oproti minulému roku. Skládá se z kontrolních desetiminutovek váhy 0,1 a souhrnných testů váhy 0,4. Průměr se počítá klasicky napříč celým pololetím a hodnocení není po tématických etapách. Souhrnný test může zahrnovat i více etap. Souhrnné testy se píší nejméně tři za pololetí.
 - Všichni žáci mají nakonec stejný počet známek v ŠOL. Pokud nemožné hodnotit na škále 1 až 5 (např. z důvodu absence), je to okomentováno ve slovním komentáři známky [S]
 - Účast v dlouhodobých zájmových projektech nebo soutěžích (Výfuk, FO, a další…) → bezpodmínečná jednička v pololetí.
 - Hodnocení zakládám jen na známkách. Vysokou absenci neuvažuji (je třeba mít dostatek známek a při absenci to může být obtížnější dohánět).
 
Mimo plusek, desetiminutovek a testů není možné jinak získat známku. Nelze tedy na konci pololetí „dohánět prezentacemi“.
Dobrovolná aktivita
- Pluska lze získat: 1) Dobrovolným DÚ z Google Učebny nebo z hodiny, 2) Nalezením chyby učitele, 3) Shrnutím minulé hodiny, znalostí konstant. 4) Zopakováním experimentu nebo jiným experimentem. 5) Vypracováním úloh napřed nebo zadaných na požádání. 6) Asistencí při výuce. 7) Prezentováním před ostatními. 8) Publikováním sešitu pro ostatní na Google Učebně/focením tabulí (více lidí se o to může podělit).
 - Pluska jsou uložena pro každého v Google Učebně ve formě úkolu do kterého informace píši prostřednictvím komentářů. Dobrovolné úkoly jsou zadány jako "materiály" – jejich řešení všichni centrálně odevzdávají v úkolu o pluskách.
 - Za každá 4 pluska může žák zlepšit jakoukoli ze svých známek o stupeň i zpětně.
 
Mimo plusek a všech povinných testů apod. není možné jinak získat známku. Nelze tedy na konci pololetí „dohánět prezentacemi“. Dobrovolné úkoly a opravy se zpětně vždy váží tématicky na etapu, která už mohla i skončit (lze opravovat zpětně).