Závěrečné práce pro žáky 9. ročníku

 

Cílem prací je prohloubit dovednosti a znalosti ve zvoleném oboru, zcela samostatně pracovat s informacemi, třídit je, kriticky myslet a prezentovat. Žáci si mohou vybrat učitele podle předmětu, není však podmínkou. 

Téma si žák zvolí podle nabídky vyučujících (maximálně však 5 žáků k 1 pedagogovi).

Rozsah práce 8 stran textu (viz šablona).

Konzultantem-mentorem je vyučující, jehož si žák zvolí.

Konzultace se konají dle vzájemné dohody.

Prezentace budou probíhat v 8. ročnících, případně dle zájmu pedagogů i v jiných ročnících.

Hodnotí se formální úprava práce, věcný obsah zhotovené práce, prezentace, vystupování žáka (hodnocení se promítne do předmětu, který má vazbu na oborovou práci).

  

harmonogram:

do 12.09.2025 – seznámení žáků se způsobem výběru (4 - 5 žáků na učitele) a dalšími důležitými informacemi

pondělí 15.09.2025 - výběr z nabídky předmětů (téma si zvolí žák/yně po konzultaci s učitelem - mentorem), přihlašování bude na webu zprovozněno od 8:30 hodin (všichni žáci budou mít možnost přihlásit se z počítačové učebny ve škole)

 

září až prosinec 2025 – individuální, společná setkávání s mentorem minimálně 2x 

práce na školním PC:

čtvrtek 16. října 2025 v době odpoledního vyučování od 13:55 do 15:35 hodin 

čtvrtek 27. listopadu 2025 v době odpoledního vyučování od 13:55 do 15:35 hodin 

 

čtvrtek 18.12.2025: termín odevzdání práce

Hodnocení odevzdané práce se promítne do vysvědčení, žák si na první schůzce s mentorem určí, v jakém předmětu má být započítáno.

 

leden - únor 2026: prezentace 

 

 

_____________________________________________________________________

Mentor je zkušenější člověk, který se stará o méně zkušeného svěřence, je mu oporou i rádcem, pomáhá mu lépe poznat sebe sama, svůj potenciál a své schopnosti.

Mentor se snaží svým chováním dát dobrý příklad, respektuje názory, aktivně naslouchá, drží slovo, je důsledný a chápavý. Poskytuje podporu, vedení a objektivní pohled na to, jak a kam se může klient vyvíjet a čeho může dosáhnout ve svém přirozeném prostředí. Mentor nabízí mentorovanému spolupráci tak, aby mentorovaný cítil, že má o něj mentor skutečně zájem a že mu chce pomoci.

 

závěrečná práce 1 (doc)

závěrečná práce 2 (doc)

závěrečná práce 3 (Dokument Google) - Pro použití šablony v Google je třeba se přihlásit prostřednictvím školního emailu a zkopírovat ji na vlastní Google Disk pomocí nabídky Soubor > Vytvořit kopii a pojmenovat ji např. názvem své práce.

 

 

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies